Ascoria, d20 SF setting v přípravě

(Shrnutí po pár oneshotech. Plánuju další a potřebuju to promyslet). Kolonie pod vládou Konkordátu, jejímž úkolem je fungovat jako výcvikové a vzdělávací středisko pro úřednický aparát Spojených systémů Lidské sféry. Potýká se s občanskou válkou a katastrofickou chybou v terraformingu učiněnou před staletími, která ji má brzy proměnit v ledovou pustinu.
Hlavním zdrojem konfliktu jsou různé zájmy tří frakcí:
Askorijská správa - Konkordát
Tvořena vojáky z ostatních kolonií systému, chudých oblastí planety a problémovou askorijskou mládeží (po převýchově a brainwashingu). Konvenční armáda a servisně-pořádková veřejná služba starající se o hladký běh askorijských vzdělávacích a tréninkových institucí. Ovládaná nejbohatšími askorijskými rody, které se dlouhodobě snaží osamostatnit od Spojených systémů. Chybí jim však průmysl, zdroje a pokročilé technologie.
Gavrielitský ášram - Hnutí odporu
Organizace vzniklá ze zvědů, agentů a vyslanců Konkordátu do území mimo Spojené systémy za účelem získání prostředků k pokračování snah o osamostatnění. Kontakt s vnějšími sférami (Zhong-Mu, Indoevropská Aliance a další) však většinou mladé vyslance a špehy nenávratně změnil. Touží nejen po svržení Spojených systémů, ale i Konkordátu. Zevnitř rozežírají intelektuální a vyšší společenské kruhy obyvatel, zároveň budují chrámy a kláštery v zemědělských oblastech, kde rekrutují fanaticky oddané vojsko specialistů.
Galaktická Hanza - "Podpůrné operativní uskupení"
Největší obchodní a tranzitní korporace mezi Indoevropskou Aliancí a Spojenými systémy vyslala na Ascorii bandu svých enforcerů. Oficiálně mají zajistit dodržování smluvních lhůt a fungování ekonomiky, ve skutečnosti jde o okupační jednotky které mají s co nejmenšími náklady zlikvidovat veškerá ohniska odporu a pokud možno využít záminky občanské války ke zvýšení produktivity planety. Hanza chce na Ascorii rozjet těžbu těžkých kovů, čemuž se Konkordát brání, protože by to planetu zničilo. Tváří v tvář hroutícímu se ekosystému je ale argument o ochraně planety prázdný a Spojené systémy určitě nakonec Hanzu podpoří.
Základy:
Ascoria je planeta menší než Země. Má méně vodních ploch, ale více horských masivů. Nejsou na ní žádné trvalé pouště, ale klimatická nerovnováha po jejím povrchu stále žene několik extrémně suchých oblastí, které jsou určovány srážkovým stínem častých pohoří.
Hlavní město a největší přístav je Anchorage Prime v obrovském údolí obehnaném horami.
Nejvíce obyvatel má Corehaven na druhé straně planety, uprostřed rozlehlé zemědělské krajiny přerušené jen občasnými ostrými skalami.
Planeta je soběstačná ve všem kromě cestování vesmírem, jiné než medicinské nanotechnologie a pokročilé kvantroniky (kvantové elektroniky, takže například umělých inteligencí). Energie je získávána vodíkovou fúzí a biosolární energií (nádrže s bakteriálními kulturami fungující jako solární články a akumulátory zároveň).
Na první pohled je kultura a civilizace dost utopická. Vzdělání a priority výchovy se zaměřují na pragmatičnost, soběstačnost, chápání fungování lidského těla a solidaritu. Většina mladých lidí studuje na některé z velkých univerzit, kde se specializují na diplomacii, ekonomiku , právo a planetární správu.
Většinu čeká kariéra minimálně 40 let na pozici v administrativě Spojených systémů a pak cesta zpět na Ascorii, kde založí rodinu a vyučují další generaci.
V podstatě jde o pokročilý eugenický projekt využívající sociálního inženýrství a genetickými screeningy. Ignorance mladých je udržována neustálým vypětím, přehlcením speciálními médii, podněcováním soutěživosti, léky, stálým dohledem, sportem a pevným režimem odměňování a povinností. Iluze "velkého campusu nekonečných možností" udržuje většinu v chodu a bez vážných psychických potíží. Každý askorian se učí nějakému bojovému umění, filozofii a ekonomice, matematiku, antropologii a biologii. Nadaní studenti pokračují etologií, studiem komunikace a informací, sociologií, psychologií a nějakým přírodovědným oborem.
Na vyšších úrovních společnosti je Ascoria stejně dekadentní a chaotická jako jakákoliv jiná blahobytná a vzdělaná dystopie ve vesmíru.
Temnou stránkou Ascorie jsou lidé zlomení systémem nebo ti, u kterých se nepodařilo správně odhadnout jejich potenciál. Většina je automaticky začleněna do převýchovného programu na jehož konci je doživotní služba v armádě Konkordátu nebo tichý život řemeslníka-zemědělce na venkově. Obojí doprovází průprava léky, brainwashingem a dlouhodobý "odborný dohled". Nedostateční jedinci z bohatých rodin se této proceduře mohou vyhnout tak, že je jejich rodina pošle mimo Ascorii - většinou na těžařské arkologie v systému, nebo na jiný lidský svět, kde se musí osamostatnit.
Jak planeta vypadá (architektura, atmosféra, technologie):
Minority Report;
A.I. Umělá inteligence;
Já, Robot;
Outcast (hra);
Mirror´s Edge (hra);
A|state (rpg);
Equilibrium;
Gattaca
Okolní vesmír (obecné inspirace...)
Blade Runner;
Akira;
Pátý element;
Deus Ex 2 (hra);
Horizont události;
Vetřelec 3;
Battlestar Galactica (seriál, reimagined);
Firefly (seriál);
System Shock (hra);
Dante O1;
Outland;
Killzone (hra);
Sunshine (Boylův film);
Total Recall;
Ghost in the Shell;
Potomci lidí;
Duchové Marsu;
Cthulhutech
některé principy settingu:
  • hodně různorodá směs kultur
  • relativně složité a drahé, ale spolehlivé cestování vesmírem (nejspíš červí díry, řešené jako tranzitní orbitální stanice. Příprava na skok červí dírou trvá několik dní, všichni lidé musí být v "suspended animation" a všechna složitější zařízení neaktivní)
  • snažím se vyřešit ansible problém (instantní komunikace ano nebo ne?)
  • psychotronika ano, ale velmi specificky (promyšleno)
  • nelidské inteligence ne, nepozemský život ano
  • cyberware ne
  • wetware ano
  • bio a nanotechnologie jen velmi omezeně (medicína, těžký průmysl, chemie, těžba) - žádné morreaus nebo graygoo a žádné variabilní role prvků (nanoboty se nemohou množit a mají jen jednu roli, navíc mají velmi omezenou životnost a jsou drazí)
  • pokročilá robotika ano
  • umělé inteligence ano, ale mají zakázáno kopírovat svou osobnost nebo mít více těl, nebo být celé v síti (takže Data ze star treku nebo Bishop z vetřelců ano, Shodan ze system shocku ne), navíc jsou drahé a složité a většinou se víc vyplatí člověk
  • plná virtuální realita ne
  • genetické variace lidských komunit dlouho oddělených od celku ano (ale jen v realisticky odhadované míře - vnitřní metabolické změny, hustota kostí, efektivita výměn, velikost a možnosti orgánů)
Napsal SEBastian_Chum 24.11.2008
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099866151809692 secREMOTE_IP: 3.146.65.212