sirien
13.3.2017 14:51
Podzimní sraz (Dálava), 27.9-1.10.2017
Pro pořádek: podzimní game-geek sraz Kostky na Dálavě se bude konat v termínu:

27. září (středa) - 1. října (neděle) 2017

Čtvrtek je státní svátek.

Informace o Dálavě.

  • st Demonica
  • st Sirien
  • st Cemi
  • pá Ebon
  • so Nina
  • čt Tarfill
  • st Merlin
  • st Babaj
  • wlkeR
  • st Nachtrose
  • st Petr
  • pá Jerson
  • st/pá Pjotr
  • st Dukolm
2.10.2017 13:21 - A15
Na příští Dálavu už se pojede po dálnici až do Kaplice, takže to už bude rychlejší, ne?
Nebo že by stavba trvala déle?
2.10.2017 15:12 - sirien
Tu dálnici sem jel letos a jako moc bych na její brzkou budoucnost asi nevsázel...

...nicméně asi by mi nevadilo jet až večer - problém je s lidma kteří nemíří do Prahy a podobně "dostupných" míst, ale kteří míří někam daleko nebo kteří ještě v Praze přesedají a pokračují někam dál - ale kdyby se nějak rozumně rozvrhly auta tak by to nemusel být problém :)


Jinak díky za hry - a doufám, že se malá rychlo-ochutnávka mágů líbila, i když byla zaměřená teda především na ten systém a kouzlení a běžela jako takovej simple-adventure, takže z "mágských témat" tam toho vlastně moc nebylo.
2.10.2017 15:29 - Nachtrose
My to mame domu taky minimalne 4+ hodin. Nepocitaje pripadnou zastavku na kafe a tak. A pokud nechceme nechat uklid na 3-5 lidi, je asi vhodne s nim zacit drive, i kdyz bych cast nedele taky rad jeste travil hranim...

Sirien: magove byli nice :-) A celkem jsem se vyblbnul, na to, jake mam defaultne problemy s popisy. Ale ty dve lahve medoviny na tom taky asi meli svuj podil O:-)
2.10.2017 15:47 - Pjotr
A15 píše:
Na příští Dálavu už se pojede po dálnici až do Kaplice

To je na me prilis cerny humor...

Jasne ze ti co jedou dal asi pozdni odjezd nedaj... ale do Prahy jezdi vzdycky tak 5 aut, s tim uz se da pracovat.
2.10.2017 16:22 - Gurney
A15 píše:
Na příští Dálavu už se pojede po dálnici až do Kaplice, takže to už bude rychlejší, ne?

To možná tak kdyby Rakušáci anektovali České Budějovice a okolí :D
6.10.2017 12:43 - Ebon Hand
Taky díky za Dálavu. Doufám, že už konečně dotáhnou aspoň nějakou dálnici na obou cestách. My jeli přes Písek, abychom obědvali v oblíbeném motorestu a taky jsme jeli 5 hodin a 2x parkovali na dálnici..

Magové byli v pohodě. Huntery už mám za sebou, tak doufám, že si příště zahraji za supernaturaly. :-)
6.10.2017 14:16 - sirien
Ebon Hand píše:
Magové byli v pohodě. Huntery už mám za sebou, tak doufám, že si příště zahraji za supernaturaly. :-)

Technicky vzato, mágové sou supernaturálové. Ne nutně fyzicky, ale duševně. Nebo jestli Ti přijde levitování do propasti, otevírání skal a přemisťování kamarádů na 5 metrů teleportací přirozený...

Jako WoD má šedou zónu v tomhle a dá se polemizovat o tom kde je hranice supernaturála na škále okultista - thaumaturg - sleepwalker - sorcerer - mág, nicméně mágové na konci té škály jejichž duše se povznesla nad realitu tam padaj docela najisto :)
6.10.2017 14:48 - Nachtrose
Ebon, Sirien: treba werevolfy?
6.10.2017 15:41 - sirien
wereWolfy. Were+wolf.

Anyway - problém všech supernaturálů je vysvětlení kontextu. Můžu vám na stůl hodit vytečkovaný sheety předpřipravenejch postav, dát nějaký powery a můžeme si odehrát simple story, ale neni to úplně ono. WoDčka nejsou DnDčko nebo Fate - ty jednotlivé rasy (hry) mají svoje témata, ladění a pojetí a hrát to bez nich je strašlivě plochý.

I ty mágové co sme teď hráli byli z pohledu Mage jako hry takový dost suchý - jako jo, ukázal sem vám tam (základ) jejich magie a jejího fungování, ale témata Mage se do té hry prakticky nedostala.

U hunterů je to easy, protože to sou docela mortals a odvolávaj se na klišé, co všichni znaj ze seriálů a filmů (Constantine, Supernatural, Grimm...)

Mágové sou už problém - to téma mixu osobní moci a faktické bezmoci, potenciálu a všednosti, ideálů a snů v protikladu k realitě a praktičnosti jsou věci, které té hře dávají dost temné a depresivní ladění, ale do krátkého one-shotu kdy vám pocestě ještě potřebuju vysvětlit vůbec samotnou magii se to prostě nenarve.

Ostatní nejsou o moc lepší. Jako mají mágové složitou magii, tak vlkodlaci mají složitou mentalitu - ta dualita člověka a vlka (a ducha) v nich jim dává docela netriviální psychologickou dynamiku a navíc vytváří i zvláštní dynamiku samotné jejich smečky. Témata té hry jsou pak založená na nekonečném boji a na potýkání se s odkazem dávných legend a minulosti, které jsou ale i po nespočtech tisíců let stále aktuální, protože spirit realm nezapomíná.

Upíři sou v tomhle relativně jednodušší na pojetí, protože jejich mentalita je v podstatě mentalita lidského predátora ne nepodobná mentalitě zločince, psychopata nebo nějakého dravého oportunisty, ale zase jejich témata se váží k nesmrtelnosti a nesmrtelné společnosti, což je zase něco, co se strašně blbě rve do one-shotu.


Já občas hraju mágy, protože je mám hodně rád, tak prostě oželim ten zbytek. Klidně můžeme někdy dát vlkodlaky nebo upíry (nebo pro mě za mě changelingy atp.), ale prostě počítejte s tím, že to je fakt takové jako rychlé nahlédnutí a oproti mágům to má tu nevýhodu, že u mágů vám ukážu aspoň tu mechaniku magie, zatímco u těch ostatních mechanicky zase nic moc zajímavého není a z toho fluffu toho do hry zvládnu dostat fakt minimum.
6.10.2017 16:00 - Ebon Hand
Nechceš to dát do nějakého vlákna WoD? Měl bych k tomu nějaké další poznámky a mohli by jsem to pak použít i před další slezinou.
6.10.2017 16:19 - sirien
6.10.2017 16:20 - Nachtrose
Sirien: proste typo. Jeste vim, jak se pise vlk :-P
6.10.2017 16:24 - Nachtrose
A nebo ty Wraithy(?). To znelo jako zabava. V noci. V chatce. Pri svickach...
6.10.2017 16:32 - sirien
...se shadows za zády... jasně. Sleduj jak sem nažhavenej hrát tohle s lidma co chtěj rychlou akční čtyřhodinovku aby pak zas mohli jít chlastat u grilu :)
6.10.2017 22:31 - Nachtrose
sirien píše:
...se shadows za zády...


jasně. alespoň tak 4+4 ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07490611076355 secREMOTE_IP: 3.89.163.120