Nachtrose: To by předpokládalo, že ty sourcebooky nemají pro všechny ty ostatní hráče žádnou hodnotu. Což není pravda, protože ony tu hodnotu mají - obsahují věci, které jsou zajímavé, inspirativní nebo nabízí nové mody nebo možnosti.
JENŽE je zásadní rozdíl mezi tím, když:
1 - vezmu k ruce nWoD Armory, Armory Reloaded a Dogs of War a prolistuju jima pro inspiraci, jestli tam náhodou nenajdu nějakej merit nebo hack, co by se mi třeba mohl hodit k postavě nebo který by hezky twistnul hru
a
2 - když při tvorbě postavy neustále listuju Armory, Armory Reloaded a Dogs of War a strávím hodiny tím, že se snažím vykombit tu naprosto nejvíc eňo-ňuňo vycombenou skladbu meritů a equipu aby moje postava měla na všechno co nejvíc kostiček a 9 a 8 again mechanik a special powers co mi dají X a Y a Z v té a oné a tamté situaci.
A to NEZNAMENÁ, že bych si třeba se svojí postavou nechtěl vyhrát. Když si dělám postavu do delší kroniky, tak tomu klidně věnuju dost času a klidně si ty sourcebooky prolistuju, abych si tam našel zajímavý věci a možnosti - jenže to dělám jako investici - dávám čas a energii do tvorby postavy, kterou si pak chci užít ve hře a vím, že se mi to vrátí, protože mi to třeba umožní udělat zajímavý koncept co se pak do té hry promítne nebo tam najdu jeden nebo dva twisty které tomu ve hře dají nějaký hezký unikátní edge (a klidně to může být i nějaké "combo" jedné nebo dvou věcí - ale prostě si ho najdu, neujišťuju se dvě hodiny, jestli tam náhodou není nějaké další, stejné, ale v jedné jediné specifické situaci o jednu kostičku lepší)
A to je oproti nějaké "minihře" nebo "hře" podle mě hodně zásadní rozdíl.
Jsou hráči, kteří na ty sourcebooky dlabou (různé variace casual gamers nebo hráčů co mají focus zábavnosti hry zcela mimo systém - často holky, mimochodem (zdaleka ne všechny, samozřejmě), hard immersionisti atp.), ale pro mnoho z nich tam je různá přidaná hodnota. Různí "herci" tam nachází věci kolem nichž lze postavit zajímavé koncepty, storytellers tam mají inspiraci na herní témata atd. Ale to je dost něco jiného, než co tu York popisuje.
(tady bych asi měl zdůraznit, že jsem přesně tenhle typ hráče, takže tu neprezentuju hypotetickou perspektivu, ale zejména svojí perspektivu, o níž vím, že jí se mnou kdekdo sdílí - nekonečné patlání se v sourceboocích a optimalizování a combení mě nudí, nudí, nudí, nudí, nudí a těžce otravuje a deptá a znechucuje - 4e je pro mě z tohodle důvodu brutální no-no banned system který jsem ochotný hrát jen pokud mi někdo jiný připraví a celý zbytek hry obstarává mojí postavu podle mého zadání, protože já se v tom "systémovém bordelu" kterým pro mě 4e je prostě nimrat odmítám)