almi píše:
Jaký máš dojem z nápaditosti monster? Myslím tím - zda jsou skutečně tak nudná, jak vypadají?
Takže, monstra nejsou úplně nudná, ale rozhodně nejsou tak nápaditá jako jsem zvyklý. Upřímně si myslím že by jim sem tam nějaká zajímavá schopnost či trait vůbec neuškodila. Hlavně těm low-lvl. Ty na vyšších úrovních, když už mají svoje legendary akce + lair akce tak jsou super. Design monster do desátého lvlu bych hodnotil teda spíš jako odfláknutý, pak se to zlepšuje. Co se my ale naopak líbí je fluff, krátký, ale hodně inspirativní.
almi píše:
Dokážeš hráče překvapit nějakým fikaným útokem, manévrem, zvláštností, kterou by sis nemusel za běhu z fluffu horkotěžko vymýšlet?
Ve většině případů kdybych jel čistě podle pravidel tak asi ne, hodně využívám v tomhle svých zkušeností ze čtrté edice, kde toho bylo dost, a dá se to naflákat i sem.
K délce soubojů/kostkovanosti: nato že statově my úplně monstra nevyhovují, tak tady to nějak zázračně funguje. Souboje jsou svižné a zábavné. To je dáno hlavně tím, že hráči mají zde hodně velký prostor využívat svojí fantazii/nápady...takže málokdy prostě hlásí "útočím mečem - hod - dmg", ale spíš je to "vezmu štít oběma rukama, rozběhnu se proti němu z kopce a těsně před srážkou po něm ještě skočím, abych měl pořádnou hybnost" a pak čekají co jim za to dám za situační bonus, což ti samý hráči tolik nevyužívali v 4e. Málokdy my někdo svoje akce popisuje pouze stroze/pravidlově.
almi píše:
A k obtížnosti - je tam vyváženost dmg apod. mezi postavama na low levelech a těch vyšších?
Povolání jsou vyvážená (a dokonce když jsme experimentovali s občasným půjčováním schopností mezi povoláními, tak jsme zjistili že různá povolání nemají k tomu kouzlu či schopnosti přístup z velmi dobrého důvodu). No, ale co je imho kámen úrazu je, že když byli postavy na nízkých úrovních, tak to byla obtížnost monster tak akorát, ale jak dostali víc schopností, tak se to najednou obrací hrozně ve výhodu hráčů. Začínají mezi sebou kombinovat svoje schopnosti, a monstra najednou začínají hrozně zaostávat.
Teď jsme si například vyzkoušeli velký souboj alá 4e (grid, skill challenge uprostřed, spousta překážek na bojišti, taktické výhody atd.), kde figurovala hromada pastí, malých hnusek se schopností pushů/pull/srážení atd.) a navíc drak. Encounter číselně tak pro postavy na 14tém lvlu...a projel jsem to hrozně moc i když družina je na sedmé úrovni. A i hráči samotní my řekli, že ty monstra začínají být slabá.
Takže, patá edice mě i moje hráče velmi baví, ale číselně a schopnostmi nám monstra tolik nesedí. Minimálně ty z nižších lvlů.