Dungo: Ty kritické zásahy začínají být zajímavé třeba u tuláka, kterému se tím zdvojnásobí i kostky zákeřného útoku, a to je pak mazec. Nebo některá kouzla mají také hod na útok a hod na zranění několika kostkami, tak tam je to pak také zajímavé. Třeba takový klerikův naváděcí blesk (kouzlo 1. úrovně) dává na 1. úrovni zářivé zranění 4k6, tedy s kritickým zásahem 8k6!
Co se týče zbraně +1: pokud se jedná o magickou zbraň +x, tak ta přidává bonus +x ke zranění i k hodu na útok. Pak může mít i nějaké další magické schopnosti a navíc zraňuje tvory, které třeba nelze zranit nemagickou zbraní. V předminulé hře získal můj barbar mistrovskou zbraň +1. Nešlo o kouzelný předmět, ale o mistrovskou kovářskou práci. Ta dávala +1 jen ke zranění.
Co se týče samotného bonusu, tak autoři v této edici chtěli, aby kouzelná zbraň byla kouzelná a chtěná hlavně kvůli svých magickým schopnostem, a ne kvůli prostému bonusu. Což docela chápu, protože popsané schopnosti u magických zbraní v DMG jsou moc pěkné.
Autoři také tvrdí, že díky bounded accuracy (postavy mohou zvýšit vlastnost zpravidla maximálně jen na 20/+5), tak ten bonus +1 je docela velký. Všechny magické zbraně mají jen bonus +1, +2 nebo +3. +3 je nejvyšší možný bonus a mají ho artefakty. Ač se to na pohled nezdá, tak prý se to ve hře projeví výrazně a vzhledem k počtu testerů bych tomu i věřil.