Čekal jsem jestli ještě nějak smysluplně odpoví noir, ale to je asi marná snaha...
Quentin píše:
Tak ale proc se vubec bavime, jestli je neco OP? Jasne, ze kdyz zahodim vsechnu pripravu a udelam novou ciste pro litavce, tak OP nebudou.
Na kampaň s lítavcem musíš počítat s trochu jinýma překážkama a problémama než na kampaň bez nich, proto jsou aaracocry jako volitelná rasa. Aaracocry jsou volitelná rasa, protože pro kampaň s lítavcema musíš počítat s jinýma překážkama a problémama než na kampaň bez nich. Nevím jak už to jinak obkecat, každopádně mi to přijde jako dost ok přístup k věci.
OP se řeší protože mermomocí chceš dělat kampaň s překážkami, které jsou létajícím tvorům ukradené a brbláš u toho že lítání je OP.
Mimochodem s tím 3d prostorem -
rozhodně není pravidlem, že by ho lidi ignorovali a hráli čistě v 2d prostoru, ani ve 4e nebo jiných hrách s gridem.
Quentin píše:
Ty snad hraješ jen na útok a damage do hpček? U nás se běžně drásají zbroje, lámou zbraně, sbírají jizvy a dlouhodobá zranění. Když to ve fikci dává smysl, tak proč ne. Když může fireball rozpálit kroužky a zničit stehy na prošívanici, proč by nemohl upálit pera na křídlech? Když se rytíř v plechu v rámci "tankování" nechá požvýkat od wyverny za 1k12, nebude mít nejspíš tak velké následky, jako když bude požvýkaný týpek s velkými a křehkými křídly.
Když může fireball roztavit kroužky, měl by zasaženému nejspíš taky vypálit oči. A sežvýkání od wyverny musí dotyčnému zlámat polovinu kostí v těle, pěst bugbeara zase rozdrtit čelist. Simulace nade vše a pro všechny ne? Proč není z prvního slepec, z druhého mrzák a třetí nejí brčkem, ale já mám zničený křídla a nemůžu lítat? Možná protože GMovi není tahle schopnost po chuti, neví jak s ní naložit, ale nechtěl to přiznat když jsem si dělal postavu?
hadrian píše:
Kde přesně ve 4e jsi tohle četl? Naopak - cest jak lítat a to poměrně brzo je tam hodně, troufnu si říct, že víc jak v 5e. O jakém zákazu tedy píšeš?
Máš pravdu že není explicitně zakázaný, ale je tak omezený a seškrtaný, že to většinou není ani skutečný let, spíš John-Carterovský skok přes kus gridu. V řeči 4e má aaracocra at-will utilitu létání na prvním levlu, bez nějakých dalších mechanických omezení (byť ze situace nejspíš nějaká fluffová vyplynou, ale na to se ve 4e stejně moc nehraje),
jediná srovnatelná rasová schopnost je ve 4e dragonborn co si může nechat narůst křídla - za předpkladu, že si vybere správnou paragon path a i tak až na 16. levlu. Pak jsou tam nějaké epic destiny, co to umí (tuším že v té chvíli už je to ale stejně celkem jedno, teleportační rituály už v tu chvíli polovinu výhod létání smazávají).
Je to trochu podobné jako s assault swordmagem, co by taky měl mít možnost se teleportovat at-will na nějakých devět metrů, ale nemá protože 4e tým si s tím neuměl poradit ani v rámci soubojů, ani v rámci dobrodružství (mimochodem hrál jsem ho a mimo souboje jsem to používal dost neomezeně, vzhledem k tomu jaké dobrodružství dělal náš DM to vůbec nevadilo).
Já ten přístup ve skutečnosti i docela chápu, ale když si párkrát zahraješ třeba Star Wars za ikonického lovce lidí co běžně používá jetpack (a funguje to bez problémů) nebo si jenom představíš jak cool může být hrát tu aaracocru z 5e, obětovat všechny tyhle možnosti za nějaká naprosto umělá omezení ve jménu "vyváženosti" se ti najednou už moc nechce.
EDIT: Podrobná analýza létání 4e vs 5e viz. Shadowww
ShadoWWW píše:
...5e verze není pravidlově omezená (respektive fakticky, pokud by postava stále letěla vzhůru, by vylétla do maximální faktické výšky 72 tisíc stop (21,6 km) a pak by spadla).
To myslíš jako kdyby jsi s těma botkama stoupal vzhůru maximální rychlostí dokud se nevybijí? tak snad v D&D světech s výškou neřídne vzduch a neklesá teplota :)
EDIT2:
hadrian píše:
No ono létání ve 4e doznalo errata a bylo pak "snazší"...
Ok, to jsem netušil, rozhodně změna k lepšímu, ale třeba pro mě pozdě a málo. Jinak 5e létající tvory jako PC "umí" od prvního levlu (stejně jako 2e nebo 3e btw), 4e s tím dost zápasí - to není kopání, to je prosté kostatování skutečnosti.
EDIT3:
sirien píše:
...každopádně ani ta jedna (budeme-li se držet nějaké faktičnosti) není pořádně schopna střelby z luku - ten pohyb není zrovna friendly pro bytost, která většinu svalů na zádech věnuje pohybu křídel a která je pozící svého těla omezena na "postavení" které ji bude držet ve vzduchu (natož stabilně).
J, na tom něco je.
Což ale není až tak problém. Buď budou prostě používat kuše (mnohem méně "anatomicky" náročné) nebo je to omezí jen z části (najdou si nějaký styl co jim umožní např. složit křídla, vystřelit v pádu a zase je roztáhnout... pominu-li ale že to ztěžuje, tak to rozhodně zdržuje.
J,
Fighting Style: Freefall už mě (pro ty co mají ruce součástí křídel) taky napadl :) nicméně asi to nebude jednoduchá záležitost a téměř určitě tě ty pády a jejich vybírání dostanou na dostřel lidí pod tebou, aspoň pokud používají zbraně zhruba stejného dostřelu jako ty.