Cítil jsem inspiraci, tak jsem sepsal malý report o průchodu hrobkou. Družinka se skládá z elfího mnicha (specializace je homebrew řád vlkodlaka), rogue (specializace assassin), čaroděj (evoker) a bard (lore). Všichni na 9té úrovni s 1 featem a těžce heroickými staty (zaslouženými - začíná se na málo, ale při hře jsem dával za slušné hrdinské výkony nějaké ty bonus staty při přestupech).
Družina na základě vizí, které viděli ve snech jde prozkoumat kopec, který vypadá jako by z nich vyskočil. Po chvíli ohledávání naleznou, že jsou 3 možné vchody dovnitř, ať už je uvnitř cokoliv. Náhodným výběrem jdou do vchodu 2. Tam vyrazí kouzelník vesele dopředu a spustí past. Jak slyší hučení kamene, okamžitě křičí že běží pryč… čímž se vyhnou uvězňovací pasti. Tady to nevypadá moc přívětivě... a tak se vydají náhodným výběrem do vchodu č. 1. Všimnou si pavučin pod stropem a jelikož mají s pavouky špatné zkušenosti, tak do nich preventivně pošlou pár fireballů. Po spálení pavučin hledají na stropě pavouky, ty nenaleznou ale všimnou si že strop je nějak nestabilně udělaný. To se jim nelíbí, tak jdou radši prozkoumat vchod č. 2. Tam naleznou vstup do hrobky.
V dlouhé chodbě si prohlíží malby a všimnou si vstupní nápovědy od Acereraka. Ta jim dá pořádně zabrat (řešila se přes hodinu herního času), nakonec se rozhodnou že jako celek nedává smysl, ale možná by některé části mohly. Do mlhy se jim nechce, do tlamy démona už vůbec ne (je zelený a nápověda říká „shun green if you can“, čehož se nakonec drží celé sezení). Prohledávají tedy obrazy. Na kouzelníkově obrazu najdou truhličku, dostanou jedovým bodcem do prstu a pak se propadnou do propadla... ouch. Nasraní jdou a vedlejší obraz – mučírnu – radši preventivně zničí. Za ní najdou tajné dveře s výjevem bestie sápající se na mříže. To se jim nelíbí, takže jdou zpátky k cestě plné mlhy. S krystaly si hrají tak dlouho, až se jim povede trefit správnou kombinaci. Nelíbí se jim ale cesta, protože vede pod démonovu tlamu a tak jdou mimo ni. Tím se dostanou do místnosti s pákami. Při hraní si s pákami natrefí na kombinaci „všechny nahoře“ jako první a tak prolezou do šachty otevřeným průchodem. Tam hravě najdou tajné dveře a vypadnou tak do místnosti s truhlami. Truhly vypadají sexy a, po projetí místa detect magicem a ohledání všech truhel, otevřou tak tu zlatou. Vyvalí se hejno hadů, které ale nerozchodí úvodní kriťák za 60 od rogue. Otevřou stříbrnou truhlu, mnich vytankuje past nastavením tváře a seberou z ní prstýnek. Otevřou i dřevěnou truhlu, vyskočí na ně golem, který ale hodí málo na incku, takže se na tah dostává posledními 9ti životy a nevýhodou k útoku z vicious mockery od barda...
Postavy pokračují do dlouhé místnosti. Mlha na konci se jim vůbec nelíbí (je u ní nazelenalý kámen a zelená je špatně... a ještě ke všemu je to mlha). V místnosti se slušně zaseknou, nicméně silovým prohledáváním (vlezli jsme sem iluzorní zdí pod obrazem, takže cesta dál by klidně mohla být iluzorní zdí pod jiným obrazem) najdou cestu dál. V místnosti s oltářem jdou nejprve rovnou na konec. Tam to problédnou a na nic nesahají. Nahodí detect magic a poblíž černého kouře i detekci jedů. Černý kouř sice jed není, ale odhalí tím jed v první řadě lavic. Odvodí, že lavice mohou být otevíratelné a prohlédnou i ty ostatní, které následně vybělí (tedy skoro, měďáky a stříbrňáky sebou tahat nechtějí). Po chvilce blbnutí s židlí a kandelábry se zaměří na podivný kámen s otvorem na prsten. Vloží tam prsten nalezený dříve a vstoupí. Cestou dále odhalí všechna tři propadla a pokračují na konec dlouhé chodby. Tam nevidí způsob jak pokračovat, tak začnou rozebírat původní nápovědu. Zpětně si odškrtají řadu úvodních řádek a odvodí, že teď by měly být nařadě 2 pitfally a pak fortutious fall... odvodí si, že to bude to třetí propadlo, mnich do něj hrdinně skočí a následně najdou skryté dveře. Prolezou dále a okamžitě najdou skryté dveře ve stěně. Temi projdou do místnosti s nádobami. Chvilku je pošťuchují tyčí, ale když zjistí že v jedné z nich je kyselina, tak se na to vykašlou a jdou dál tajnými dveřmi, které již našli. Propadlá podlaha na podlahu s bodci se jim vůbec, ale vůbec nelíbí. Nakonec to mnich oběhne po zdi, bard se promění v obří ještěrku a s čarodějem na zádech to také oblezou po zdi a nakonec rogue tam skočí a jde to vyzkoušet. Past na ní sklapne, ale všemu uhne a s pomocí ostatních vyskočí ven na druhé straně. Tam najdou skryté dveře a pokračují. V místnosti s nástěnnými malbami schytají past na falešných dvěřích, ale pak pod plátny hledají tajné dveře, ty nacházejí a odcházejí jimi. Na křižovatce si všimnou propadla, ale né toho druhého na protilehlých dveřích ne a konečně do něčeho taky spadnou. Dveřmi poté projdou a narazí na místnost plnou mlhy. Tu zkusí rozfoukat kouzlem, rozfoukání ukáže uvnitř stojící sirénu. Ta je odradí a vydají se tak zpět. Na severních dveřích neobjeví past a vyvalí se na ně spící plyn... ale elf a dva půlelfové toho jednoho spícího člověka před valícím se kamenem bez problémů odnesou. Cestou dále naleznou tajné dveře nalevo, tak do nich hned vstoupí a ocitnou se před branou mečů.
Pokračování příště.
Retrospektivně musím uznat, že můj strach z toho, že by se moje družinka stala kvůli hrobce paranoidní byl zcela mimo mísů – ona již dávno paranoidní je. Jako ironické vidím to, že je to poprvé co se během 28mi sezení setkala s pastmi (nemám pasti rád, takže ve hře prakticky nejsou).