sirien: to je právě to ... jaký jsou pak ty rozdíly. když strávím 14 dní nad přípravou dungeonu, kterej pak hráči za 4 hoďky projdou ... tak mi s postupujícím věkem začíná být toho investovaného času trochu líto :)
rozdíl je někdy v tom, že se bez přípravy musím na to samotné vymýšlení při hře musím víc soustředit a nedokážu pak zas věnovat víc pozornosti a úsilí jiným věcem.
Taky jsem zjistil, že když hraju bez přípravy, mám větší tendenci k tomu, dávat před hráče problémy, u kterých tuším, že zabijou hodně času dohadováním se mezi sebou, zatímco když mám přípravu hotovou, tak je spíš pobízím, aby to trochu odsejpalo a nerozbředlo se to v neustálé: zkusil bych A ... né, A ne, to je divný, o tom by X přeci věděl a zabránil tomu, raději udělejme B. Hmm, B se mi nezdá, jak by to mohl Y takhle narafičit, to nedává smysl. Takže A nebo B? No ... možná trochu A a trochu B? No jo! ale co když se do toho vloží Z? To je fakt, tak mě ještě napadlo C ... po půl hodině: zkusil bych A ...
někdy už do toho vstupuju jako GM vysloveně metagamingově, což bych dřív nikdy neudělal, ve stylu "hele, chápu, že tohle řešíte, ale možná to není až tak třeba, ono by asi vašim postavám přišlo, že Z o tom vědět nemůže ..."
tohle zrovna v předpřipraveném dungeonu nezažiješ :)