ShadoWWW píše:
Co na to říkáte?
Sem dost rozpačitej a to kvůli Sorcererovi. Sorcerer byl původně definovaný jako magik, který má magii intuitivní a proto jí dokáže přetvářet (pomocí mechaniky sorcery pointů). Když sem si ho pak přečet, tak mi ty uvedené možnosti moc neseděly k tomu, co bylo předesláno - ne, že by mě rušily, jen mi přišlo, že ten příslob "přetváření" tam nebyl naplněný na 100% - chápu, že sorcerer je tradičně damage dealer a že pointa byla umožnit mu zraňovat víc a na větší dálku a s horšími savy atd., nicméně schopnosti, které si tu vypsal, by mi k sorcererovy sedly mnohdy víc - např. přehazování elementárních efektů by byla krásná věc pro wild magic sorcerera. Zvyšování saves by mi sedlo k draconic sorcererovi.
Naopak pod "lore master" si představím spíš někoho, kdo umí kouzla upravovat při přípravě nebo když se střetne s nějakou aktivní magií a čekal bych spíš schopnosti kouzlo si namemorovat upravené popř. použít svojí akci k "přečarování" nějaké magie okolo spíš než to že může měnit kouzla "akčně" v momentě, kdy je sesílá.
LokiB píše:
je zajímavé, jak se povedlo v 5E nastavit laťku tak, že celkem drobné "výhodičky" přijdou lidem úplně super ... viz "možnost změny jednoho předpřipraveného kouzla za jiné v bonusovce jednou za odpočinek"
Tys wizarda moc nehrál, co? Za těch pár 5e her co hraju zásadně spellcastery musim říct, že možnost přehodit si "užitečné cestovní" kouzlo za "efektivní bojové kouzlo" uprostřed dne, když pocestě zjistim, že dnešek nebude tak klidný, jak sem očekával, rozhodně neni "drobnost". (Ironie, že to neoceníš, když píšeš o "příběhovém hraní", kde naopak kouzelník hned poránu fakt netuší, jestli ho čeká diplomatické jednání nebo dungeon...)
O možnosti namemorovat si one-shot čehokoliv ani nemluvě.