sirien píše:
btw. že to je podle Vanceho myslím řekl i sám Gygax, takže by mě zajímalo kdes našel úvahy o tom, že to tak neni
tak našel jsem to třeba
tady. Což není žádný oficiální zdroj, jen konstatování jednoho chlapíka. Nic moc, že.
Jestli máš zdroj, kde to Gygax sám říká, tak sem s ním. Uznej, že s argumentem "myslím, že to řekl" se spořit nedá :)
Ono o to ani tolik nešlo. Jestli se tam ten název připlácl dodatečně, nebo jestli tam je skutečná jasná inspirace je dneska jedno.
Víš jak začala tahle poučná debata o zkušenostech? Že jsem tě požádal, abys hodil do placu seznam "cestovních kouzel", se kterýma chodil tvůj wizard, a pak ta, která jsi měl v zásobě, na dobu, když se něco semele, aby se ti tak moc vyplatilo, že si to kouzlo můžeš vyměnit. Ať se tedy poučím na reálném příkladu.
Xyel: u Sorcerera je v metamagii pár věcí, které to dokážou odlišit od ostatních: Careful Spell, Subtle Spell, Twinned Spell .... ostatní nejsou "zajímavé", dokáží být "silné" ... jsou pro hry, kdy sorcerer slouží jako magický válečník, pro efektivní drcení nepřátel. Do hry typu Diablo, je to určitě fajn.
Zase, a´t se někdo neotáčí na tom, jak výborné je mít "extended kouzlo" ... jako jo, určitě jo, v mnoha situacích. Ale je to v podstatě stejné, jako kdyby do toho kouzla někdo rovnou napsal dvojnásobnou dobu trvání. Tomu kouzlu to nic nepřináší. Jen v rámci omezených pravidel, kde je přesně definované zranění, trvání, vzdálenost, si tímhle můžeš pomoc (a to třeba i výrazně). To je to, o čem já říkám, že to je sice velmi dobře použitelné, ale není "zajímavé". Pro mě.