LokiB píše:
jak přesně jsi v oDnD multiclassoval?
Nikdy sem ho ani nehrál (stejně tak sem nehrál ani ADnD a 3e sem hrál snad na dvou one-shotech někde). Co sem napsal sem psal tak nějak že sem cucal z paměti informace, co mi o věci uvízly v hlavě. Za jejich pravdivostí si nijak moc nestojím a dost možná to tam bylo jinak, než píšu.
LokiB píše:
viz battle-mage, ideálně s pár utility kouzly, aby se daly zastoupit všechny classy s výjimkou rangera/clerika
njn, extrémní powerplaying má v DnD tradici, ale zas bych tím neházel všechny hráče na jednu hromadu.
Určitě bylo spousta takových, jako já, kteří chtěli battle-mage který fakticky ve skupině zastupuje/doplňuje fightera - tj. skutečně primárně bojovou postavu, která stojí v první linii, vydrží krutej nátlak a dokáže rozdávat rány na všechny strany, jen s tím, že prostě využívá jiných prostředků, než fighter - plus teda možná sem tam fušuje do nějaké magie, ale rozhodně ne natolik, aby plně zastoupila wizarda.
LokiB píše:
a) do organizovaného hraní se to nehodí
to je komunitní záležitost, nicméně většinu hráčů to nijak moc zajímat nebude.
LokiB píše:
b) proč bych si kupoval knížku X, ve které je ten materiál
protože u 5e jí zjevně mít nebudeš, protože se WotC zařeklo, že nebude dělat chyby minulosti a nebude chrlit tuny knížek s rozšířeními na všechno.
LokiB píše:
c) jak jednou otevřeš plechovku s červy ... aneb hráč s největší charismou si pro sebe vytvoří ty nejsilnější class pathy
Znovu si přečti co píšu výše (#3544) o designu kdy postavu seskládáváš ze subsystémových modulů a jejich vnitřní vyváženosti/hodnoty, která zajišťuje, že se Ti to pocestě posčítá vždycky stejně.
Class path jsou poměrně jasně nastavené co do toho, co mají poskytovat, jakým způsobem a v jakém rozsahu a porovnat, jestli je nová class path adekvátní, je relativně snadné. (Mimochodem pro srovnání to je jako tvořit nový merit v nWoDu, třeba. Nebo, líp, novou upíří blood-line s novou vlastní disciplínou.)
LokiB píše:
mně ten problém přišel hlavně v tom, že featy dávaly možnost v 3.5 velkého posílení postavy na kombech.
No však přesně to píšu.
5e se tomu brání tím, že featy nijak neřetězí a drží pravidlo, že každý feat je samostatná a plnohodnotná věc, co něco prostě dělá a dál se to nekombí s ničím kromě sebe sama a toho, co to má záměrně ovlivňovat.
(btw. na tohle téma potom co předvedl Gurney v naší 16th level hře s "magickým" roguem by mě fakt zajímalo, jaká nechtěná komba se s těmahle skill featama budou dát postavit právě nad roguem...)
LokiB píše:
I když třeba takový Keen Mind ... popravdě, kromě té +1 Int ... ne že by se nedala postavit kampaň, kde budou uvedené 3 zbývající schopnosti toho featu užitečné, a určitě se dá postavit dobrodružství, kde budou vopravdu užitečné ... ale kolik takových jste zažili?
Hafo
Intuitive time precision je cool věc sama o sobě a automatic recall posledního měsíce k tomu... pro jakoukoliv stealth postavu je kombo těhle dvou věcí 24 karátový zlato, automatická orientace k severu už je jen třešnička na dortu a +1 Int (btw. Int je beztak 5e dumbstat) se může jít bodnout, tu bych tam s ledovym klidem oželel.
(btw. replikovat tenhle feat třeba ve WoD by Tě přišlo vcelku nepoměrně dost draho - eidetic memory ^1 je za 2*, direction sense je za 1*, time sense je za 1* - fakticky Ti to sežere víc jak polovinu úvodních meritů a jsou to věci, které se ve WoD nedají moc snadno příbrat za běhu - bez té Int by to stálo "jen" 10 expů, ale nechutně mrtě snahy k tomu to fikčně odůvodnit. A vůbec mi to nepřijde přecněné)