ShadoWWW píše:
A jako... Zjistil jsem, že takový hard core old-school už moc není pro mě. Ne, že by mě to nebavilo celkově, ale nebavila mě ta silná kompetitivnost mezi PJ a hráči, že mnohé místnosti v jeskyni byly dělány jako vyložená ojebávka na hráče, že tam nebylo moc variant, jak to projít, a v podstatě žádná varianta, jak to projít bez úhony a přitom zjistit, o co v tom podzemí jde.
Ono dost záleží jaké OSR dobrodružství si vybereš. To co popisuješ docela sedí většinu turnajových modulů, které jsou dělané tak, aby se dobře porovnávaly výkony jednotlivých skupiny mezi sebou a aby se tam nedalo vymyslet nic příliš kreativního, co by GM musel vyhodnocovat pomocí common sense (aka to co dělá hru doopravdy zajímavou), a občas bývají prostě a jednoduše úplně blbý.
Btw jestli hodláš hrát věci z Yawning portal, tak Hidden Shrine of Tamoachan a Tomb of Horrors jsou obojí turnajové moduly (Hidden Shrine jsem neviděl, ale Tomb je přesně to co popisuju výše).
Píše:
Když to srovnám s posledním dobrodružstvím SKT, tak to je někde úplně jinde. Wizardi ta dobrodružství umí designovat fakt mnohem zajímavěji. Od příště raději zkusíme TFtYP. Je to taky ala old-school, ale doufám, že to bude stát za to. Tak, jak to Wizardi (a Paizo) umí.
Wizardi se ani tak moc nenaučili psát dobrodružství jako spíš najímat lidi, kteří je psát umí. Zrovna v Yawning portal je půlka dobrodružství ještě z dob první edice, tj od TSR.
LokiB píše:
Není to problém ... je to ovšem v nesouladu s tou představou, že Cohenovi ke stáru stoupne při postupu síla, jakožto projev toho, že je "zkušenější bojovník" (jak psal sirien) ... tam to dává fikční smysl. ovšem když si Cohen zvýší inteligenci, což může, tak to fikční smysl nedává, o čemž jsem právě mluvil. proto jsem větším příznivcem toho, ay při postupu nestoupaly atributy, ale přímo schopnosti svázané s daným povoláním.
Tak holt někdo hraje postavu podobnou Cohenovi a zvyšuje si Sílu, někdo zas Conana nebo Logena Devítiprsťáka a zvyšuje si Charismu nebo Moudrost. Není důvod omezovat, které vlastnosti si kdo může a nemůže zvyšovat, zvlášť když i dvěma postavám se stejným povoláním se můžou každé hodit jiné vlastnosti.
A15 píše:
Jenže které to jsou? To bude záležet na stylu hry té které skupiny.
Potřebuje kouk-zelník zvýšit primárně inteligenci? Ale co když se často dostává do situace, kdy je pod útokem a přichází o koncentraci? Pak by spíše mechanicky i fikčně dávalo smysl zvýšit odolnost. Co když je to útočný mág a nepřítele dokáže rychle zničit - pak se bude snažit konat první a tudíž vyvstává potřeba obratnosti.
To je taky dobrý postřeh.