Soldier76 píše:
I kdyz nejsem expert na ekologii gryfu.
To se budeš muset stát. :)
Hele, když s tím budou munchkinit, vždycky je možné jí ho vzít. Dokonce tím snáz, čím víc se na něho budou spoléhat.
Pokud bude spíš kostýmový doplněk, nic se nerozbije. Pokud to bude hraničářka, která se naučí střílet z gryfa, tak se taky zas tak moc nerozbije - vždycky můžeš ohrozit ostatní členy družiny a pokud bude celá družina trnem v oku někomu mocnému, pošle po nich někoho, kdo s gryfem počítá (kapitán temňácké družiny na těch nazgúlích ještěrkách třeba).
Ale čím více ho bude chtít používat, tím větší by měl mít význam v příběhu a o to víc starostí s ním bude.
Pár nápadů:
- po velkém snažení získá mladého, který ji na zádech nesnese a musí si ho nejprve ochočit (možná výprava za zkušeným lovcem/hraničářem)
- v okolí se ztrácejí ovce a vesničané obviňují gryfa (možná i právem, stále není plně vycvičený na pobyt v civilizaci)
- chce ho jako mazlíčka někdo mocný a bohatý - a tak bude na družinu tlačit aby ho získal a nakonec třeba bude na grifa vypsaná odměna
- může se "ztratit" během návštěvy města, kam gryf nesmí a proto zůstal "bezpečně hlídaný" ve stájích stráží. Družině se někdo omluví, zaplatí odškodné, ale k jeho znovuzískání bude třeba vyřešit, kdo strážím za gryfa zaplatil.
- může se ztratit během delší výpravy do podzemí (gryf zůstal venku). Postavy vystopují nějaké náznaky přítomnosti druhého gryfa. Pátrání je nakonec dovede do hor, kde hnízdí gryfí státo a kde si náš gryf našel partnerku, či partnera. Tohle může skončit všelijak (včetně opuštění gryfa s vědomím, že gryfce po delší dráze dobrodruha nastalo období mateřství). Pokud by někdy v budoucnu byla družina v ohrožení v otevřené divočině, může jí přiletět na pomoc celá gryfí rodina ("Přilétají orli!")
Obecně myslím, že tak vzácné zvíře (pokud u vás opravdu vzácné je) by se mělo dostat poměrně silně do hledáčku kamery a příběh se často stočí na něj.
Od reakcí vesničanů a nemožnosti projít vesnicí nenápadně ("Klaníme se vzácná Paní, která přiletěla na tomhle divném zvířeti, kterého nikdy nikdo předtím neviděl.") až po závist šlechty. Měl by pomáhat, ale stejně tak přinášet problémy. Ideálně tak nějak ve vyváženém poměru.
A co se týče té gryfí ekologie - tu si budeš muset prostudovat nebo domyslet (je to napůl kočka, třeba nesnese psy a bojí se vlkodlaků? Je náladový a paličatý? Nebo naopak věrný tak, že delší odloučení nese nelibě a bude se snažit za hráčkou dostat i tak, že uteče ze stájí a bude hledat ve městě, kde budí paniku? Má nějaké chutě, kterým neodolá?)