Hraničáře moc nevim.
Sorcerer je hlavně koncept a stojí na tom, že má known=prepared kouzla s určitou charakterizací (sesílací časy 1 kolo atp.) které může trochu twistovat přes sorcery pointy. By default je stavěnej jako damage dealer, ale fakticky se dá velmi snadno postavit i odlišně - bude fungovat vcelku cokoliv, dokud dodržíš jeho základní koncept, který stojí na tom, že má málo kouzel v nichž je hustej, tj. jde o velmi specializovaného castera, o žádného variabilního wizarda. Já mám takhle postaveného dragon blood sorcerera kterej jede tvrdě dvě linie magie - fire damage dealing + psychické bullshiting powery.
Ty další schopnosti okolo dané původem sou... dané původem. Dají se poměrně snadno upravit a vytvořit jinou stylizaci (např. Ti nic nebrání proškrtat a přepsat tabulku Wild Magic aby reflektovala určité téma nebo u dragon blood nahradit zvýšený ACčko a lítání za nějaký jiný věci. Popř. můžeš poměrně snadno vytvořit novej origin, třeba demonic (bylo by hustý třeba k tieflingovi a když si trochu pohraješ tak to udělá hezkej alter k warlockovi - demonic sorcerer co to má v podstatě "ukradené" a jede demonic věci bez závazku, čímž nejspíš sere svorně každýho démona i inkvizitora v širokym okolí, vůči warlockovi, kterej se o tu moc musí doprošovat, ale zase jí má variabilnější...)
Efektivně sorcerer je classa která nemá a asi nikdy neměla mít tak širokej fanklub jako univerzálnější wizardi, fighteři a rogueové atp. - je to spíš jedna z těch class které jsou pro hráče kteří si jdou pro něco konkrétního.
A efektivně nemusíš bejt ani munchkin nebo potrhlík, v tý classe je mrtě potenciálu na spoustu stran. Ten můj 16th level sorcerer je sice dobře overpowered šílenec, ale to je hlavně tim že to je už 16th level, což je moment kdy už si všechny ty různý traumata dávno překonal a svět už nemá moc nárok Tě buzerovat s detailama - v backgroundu má docela drsný části minulosti a hrát jeho třeba 1th až řekněme 7th level by mohlo bejt docela drsný.