sirien píše:
Bronn si hrozně podá jednoho namachrovanýho rytíře...
Není to úplně RAW, ale z DMG víceméně vyplývá, že všechny neobvyklé akce a finty v boji lze řešit stylem popiš co děláš, jako akci nebo bonus akci proveď opposed check proti nepříteli (kdo co hází záleží na akci) a když uspěješ, stane se co chceš (v DMG je například odzbrojení) nebo dostaneš výhodu na příští útok nebo nepřítel nevýhodu.
Píše:
- vyplatilo by se takové manévry dělat? (myšleno systémově, gamisticky)
Záleží na tom, jestli máš nebo nemáš ze své classy nějakou bonusovou akci, která by se ti hodila víc. Obecně řečeno, postavy na vyšších úrovních mají větší výběr bonusových akcí, takže mezi nimi spíš najdou nějakou potřebnější.
Píše:
- jak se vypořádat s taktikou "Bronn si drží taktický odstup"? Bronn nějak vytváří AoO pro moment vstupu do svého dosahu? To by v HPčkovym DnD asi moc neodrazovalo, ne? Možná Bronn nějak generuje AoO a ještě navíc k tomu disadvantage k útoku na sebe? To už zní jako gamistickej overkill...
Tohle by byl asi trochu problém, triky s dosahem (konkrétně AoO za reakci, když někdo vstoupí do tebou ohrožovaného prostoru) jsou víceméně vyhrazeny dřevcovým zbraním + odbornosti na ně zaměřené.
Píše:
- jak se vypořádat s taktikou "Bronn doslova unavuje soupeře, aby pak z jeho únavy těžil"?
On v té scéně hodně těží z toho, že jede na lehko, zatímco ten rytíř je v plátové zbroji. A nějaké postihy za zbroj opravdu řešila jen 3e (4e tak symbolicky, v 5e tě trochu víc zabolí několik kouzel, pokud na sobě máš kovovou zbroj), jinak se zbroj brala spíš v high fantasy stylu, kdy prostě některé postavy jsou obrněné a jiné ne a je to spíš součást jejich stylu.
Nicméně pokud bys o to stál a dohodl se s hráči, že chcete hrát hru, kde těžká zbroj je v některých případech trade-off (ideálně někdy při tvorbě postav, trochu tím oslabí některé classy a lidi co si je přesto vezmou si tu postavu budou dělat trochu jinak), pak se dá ta únava v boji vyjádřit Con savy (pro ty víc obrněné s postihem nebo nevýhodou) a selhání klesáním na stupnici vyčerpání (jen v tomhle případě by se asi vyčerpání resetnulo short restem a totální vyčerpání by neústilo ve smrt, ale v neschopnost dál provádět nějakou fyzickou činnost). Hned první stupeň vyčerpání přináší nevýhodu na ověření vlastností (což je dost blbé proti těm fintám), když někoho dostaneš na 4.stupeň, maximum jeho HPček se snižuje na polovinu.
Píše:
- ...a jak vyjádřit ten závěrečnej combo-útok? Advantage? Z čeho? Z nějakého taktického nebo psychologického skill-checku? Bronn si tam totiž očividně de rovnou na zakázku pro "krit"...
Pokud má Bronn alespoň 5 levelů ve Fighterovi, archetyp Champion (což je ten "základní", který prostě spoléhá na natrénovanou techniku a dobrou fyzičku - což myslím docela odpovídá), tak si může hodit Action surge schopnost, což bude v jeho případě znamenat 4 útoky (běžně už tak útočí 2x za kolo) za sebou. A tou dobou už má krity na hody 19-20. Pokud mu dovolíš načít věc nějakou tou fintou za bonusovku (a vyhraje opposed check), pak má na první z těch útoků navíc výhodu.