Wizardi v rámci akce Extra Life představili doplněk pro
Tomb of Annihilation s názvem
THE TORTLE PACKAGE. Tento balík obsahuje novou hráčskou rasu želvan (angl. tortle) a minidobrodružství s želvany.
Co želvan obnáší?
Želvanská jména
Želvané upřednostňují jednoduchá jména, stejná pro muže i ženy, která mají obvykle jen jednu či dvě slabiky. Pokud se želvanovi z nějakého důvodu nelíbí jeho jméno, může si ho změnit. I třeba tucetkrát za život. Želvané nemají příjmení.
Mužská a ženská jména: Baka, Damu, Gar, Gura, Ini, Jappa, Kinlek, Krull, Lim, Lop, Nortle, Nulka, Olo, Ploqwat, Quee, Queq, Quott, Sunny, Timor, Ubo, Uhok, Wabu, Xelbuk, Xopa, Yog
Želvanské rysy
Tvá želvanská postava má rysy, které ji umožňují vyrovnávat se s nástrahami divokého světa.
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Síly se zvýší o 2 a tvá hodnota Moudrosti se zvýší o 1.
Věk. Želvané několik týdnů po svém narození plavou a pak se naučí chodit po dvou. Dospělosti dosáhnou v 15 letech a průměrně se dožívají 50 let.
Přesvědčení. Želvané žijí zpravidla řádný, rituálním životem. Rozvíjejí zvyky a rutiny a jak stárnou, stále více na nich lpí. Většina z nich je zákonně dobrá. Někteří mohou být sobečtí a chamtiví s větší tendencí ke zlu, ale zpravidla se nestává, že by se vzdali řádu ve prospěch chaosu.
Velikost. Dospělý želvan je 5 až 6 stop vysoký a průměrně váží 450 liber, z čehož asi třetinu váhy tvoří krunýř. Tvá třída velikosti je Střední.
Rychlost. Tvá základní rychlost chůze je 6 sáhů.
Drápy. Tvé drápy jsou přírodní zbraně, které můžeš používat k úderům beze zbraně. Pokud s nimi zasáhneš, způsobíš sečné zranění rovné 1k4 tvá oprava Síly, místo drtivého zranění běžného pro úder beze zbraně.
Zadržení dechu. Umíš zadržet svůj dech až na 1 hodinu v kuse. Želvané nejsou přirození plavci, ale mohou jistý čas zůstat pod vodou, než se musí vynořit a nadechnout.
Přirozená zbroj. Kvůli svému krunýři a tvaru těla jsou pro tebe zbroje nevhodné. Tvůj krunýř ti ale poskytuje dostatečnou ochranu; dává ti základní OČ 17 (tvoje oprava Obratnosti nemá vliv na tuto hodnotu). Nošení zbrojí ti neposkytuje žádný užitek, ale používáš-li štít, můžeš si započítat jeho bonus jako normálně.
Ochrana krunýře. Jako akci se můžeš stáhnout do krunýře. Dokud z něj nevylezeš, máš bonus +4 k OČ a výhodu k záchranným hodům na Sílu a Odolnost. Zatímco jsi v krunýři, ležíš, tvá rychlost je 0 a nelze zvýšit, máš nevýhodu k záchranným hodům na Obratnost, nemůžeš provádět reakce a jedinou akci, kterou můžeš provést, je vylézt z krunýře pomocí bonusové akce.
Instinkt přežití. Máš zdatnost v dovednosti Přežití. Želvané mají silně vyvinuté instinkty přežití.
Jazyky. Umíš mluvit, číst a psát akvanštinou a obecnou řečí.
Taky v tom vidíte ideální příležitost, jak si zahrát želvu nindža (želvanského mnicha)?