Se mi zdá, že tam je posloupnost v hlavní triádě (Fighter, Rogue, Wizard), pak dvě devítky (Barbarian, Clerik), pak tři osmičky (Ranger, Paladin, Warlock), tři sedmičky (Monk, Bard, Sorcerer) a pak Druid.
Efektivně rozdíl mezi best a worst je cca 7.5, což dělá cca dvounásobek - při 12 možnejch volbách mi to přijde až nečekaně rovnoměrný rozdělení, popravdě. Což je dost vidět když se člověk podívá stejným způsobem na rozdělení u ras, kde sou ty clustery Člověk, nic, Elf, nic, Half-elf, pak cca Trpaslík, Dragonborn a Tiefling, pak další triáda Genasi, Halfling, Half-orc a pak nějaký "thanks for playing".
Zajímavý sou spíš body koncentrace. Třeba Druid na Elfovi (hej, klid, furt to z nějakýho důvodu zní o něco líp, než Elf na Druidovi - fluff?). Warlock na Half-elfovi (power) a Tieflingovi (power, sure, ale i fluff, nejspíš...). Bard na Half-elfovi (power). Rogue na Halflingovi... popravdě mi přijde že to hodně podporuje Jersonovu teorii ohledně toho že rasa pro mnoho hráčů není zajímavá fluffově, ale čistě bonusově. Což chápu, že je DnD tradice, ale v určitých směrech mi to přijde trochu jako bad-design.
(143 Half-orc Wizardů! Yes, my brothers, go!)
EDIT: člověk má +1 ke všemu, to je 6 bodů atributů k dobru a hned do začátku 3x +1 na bonusech - mi netvrďte, že to neni rasová schopnost, to je normální demonstrace vyšší rasy nordického typu a boring design k umření.