ShadoWWW píše:
Healing Spirit je teď nejsilnější léčivé kouzlo ve hře. Věci jako Aura vitality jsou od této chvíle na nic. Toll the Dead je nejsilnější trik ze všech (kromě černokněžníkova vytuněného temného výšlehu). Mental prison je lepší než Disintegrate, Holy weapon je lepší než Elemental Weapon, Far step je lepší než Misty step, Mighty fortress je lepší než Mordenkainen's Magnificent mansion, Maddening Darkness je ultimátní kouzlo! Enemies abroad je lepší než Crown of madness, Crown of Stars je lepší než Sunbeam, Primal Savagery je lepší než Shillelagh. Wall of light je lepší než Cloudkill.
Tipuji, že nové obory povolání tak přesílené nejsou. Přece jen většina z nich byla testována v rámci UA. Některá nová kouzla jsou ale ultimátní a mnoho z nich je lepších než dřívějších protějšků. Tam to vůbec nevychytali.
Celkově mi přijde, že pátá edice s Xanatharem vykročila ke své degradaci a pomalu můžeme vyhlížet novou edici.
Já bych to neviděl tak černě - healing spirit dostává jenom ranger/druid, což jsou poměrně málo hrané classy a nějaký ten boost jim bodne... v nejhorším to jde spravit erratem, že může vyléčit jenom jednoho tvora za kolo (což bych tipoval jako záměr, který ale vypadl z wordingu - popisně kouzlo vyvolá spirita, který se hýbe a léčí).
Toll the Dead mi nepříjde nijak zajímavé - je to lepší verze clericova sacred flame, který ale je dost slabý. Fire bolt (doposud nejlepší cantrip) je proti tomu stále competitive, protože má dvojnásobnou range a bude lépe hitovat některé typy cílů.
Mental prison dává o 10% víc dmg než disintegrate a nedává 0 když target uspěje v savu, ale části dmg se dá vyhnout (zejména přerušení koncentrace kamarádem či krátký teleport ven) a navíc se jako concentration spell tluče s jinými conc spelly. Také nemá utilitu, že umí ničit neživé objekty - když to vezmu historicky, tak disintegrate jsem viděl použité mimo boj minimálně stejně často jako v něm (na věci jako potápění lodí).
Holy weapon je kouzlo 5té, elemental weapon úrovně 3tí, takže by měl být silnější o fakt hodně... cleric to moc nevyužije a paladin to dostane na 17té úrovni...
Far step je kouzlo 5té úrovně vs misty step úrovně 2hé. Ve srovnání se 4kovým dimension door už far step moc dobře nevypadá.
Mighty fortress chce oproti magnificent mansion o úroveň vyšší pozici a žere 500gp v diamantech za seslání oproti 5gp za mansion.
Maddening darkness je hezká, ale nedají se z ní vyjmout kamarádi a není dobrý způsob jak z toho vyjmout kamarády, dmg dává míň než fireball seslaný za stejnou pozici a nepronikavou tmu umí i darkness (kouzlo 2hé úrovně). Je dobré? Ano. Ale nijak ultimátní mi to nepřijde, už jen kvůli tomu jak je situační.
Enemies abound stojí o úroveň vyšší pozici než Crown of madness a target se vybírá random (oproti vlastnímu výběru při crown of madness), takže to klidně může být i sesilatel.
Sunbeam je oproti crown of stars o úroveň kouzel níž, je to instatnní nuke (crown musíš střílet za bonus akci, tedy 1 rána za kolo) a dává blind.
Primal savagery je melee range fire bolt, toť vše. Shillelagh ti dělá ze zbraně magickou zbraň, zvedá bonusy, kostku a má concentration, takže to nemusíš kouzlit každé kolo.
Wall of light je fakt krutopřísná, obvláště pokud ji DM nechá sesilatele nedělat jenom rovnou.