Quentin píše:
Týpek s kopím bude vždycky ve výhodě proti týpkovi se dvěma tesáky.
To je sice pravda, ale to ještě neznamená, že to tak nutně musí být i ve hře.
Dualwield je cool a hráči očekávají, že si ho budou moci užít. Což by moc nešlo, kdyby je vyklepnul každej páprda s kopím.
Druhá věc je, že pokud máš hru, kde bojovou sílu postavy velmi zásadně ovlivňují její schopnosti, tak je jednak základní nastavení zbraní celkem nepodstatné (protože nikdo nebojuje bez svých schopností) a za druhé hráčské očekávání mnohem víc ovlivňuje archetyp, než jaké přesně má postava zbraně.
Přesně z těhle důvodů naprosto chápu rozhodnutí nechat v DnDčku dualwiled jako dva samostatné útoky.
Nedávno jsem nad tímhle problémem dumal ve hře, kde žádné schopnosti nejsou, ale staty zbraní ano (takže na nich opravdu záleží) a nakonec jsem se rozhodl vycházet z logiky, že postava má určité sloty (konkrétně dvě ruce), které může nějak využít a jejich využití by mělo poskytovat smysluplné volby. Samotná jednoručka je tedy slabší, protože můžeš něco dělat druhou rukou (držet lucernu, například), ale všechny běžné zbraně*, které využijí obě ruce, mají stejný "budget**". To se týká jak obouruček, tak dualwieldu, tak i kombinací jednoručky a štítu.
* Slabší jsou jen "příruční" zbraně typu dýka (obvykle výrazně kratší), případně zbraně improvizované a primitivní (kyj je slabší než válečné kladivo).
** Nemají nutně stejné staty, jsou ale nastavené tak, aby to byla zhruba vyrovnaná volba.