Pro mě je 1-10 tak akorát. Postavy na deváté úrovni byly dost zajímavé z hlediska schopností, ale ty jednodušší pořád mohl vzít do ruky úplný začátečník, naproti tomu ty složitější (hlavně sesilatele) se pořád docela dobře daly odehrát i jako NPC. A nepřátelé, co byli nebezpeční na první úrovni jsou pořád ještě nebezpeční v počtech, kdy si člověk nemusí dopomáhat nějakými variacemi na mass combat. Oproti tomu už sesilatelé na 16. úrovni byli složitostí dost overkill.
LokiB píše:
jenže to naráží na problém, že se tím hra celkem radikálně změní jak pro GM, tak pro hráče.
LokiB píše:
... ale v praxi pak podle reakcí ... no nechci říkat většina, ale celkem dost lidí, vlastně v DnD moc epické fantasy lidi hrát nechtějí.
No vidíš, tak sis právě sám odargumentoval, proč se pro většinu hráčů změny na 11.+ úrovni vlastně vůbec nedotknou :) Ale jinak trefa, WotC si na to dělalo i anketu, ze které vylezlo, že ty vyšší úrovně většina hráčů vlastně nikdy nevyužije.
sirien: To jsi právě vyjmenoval asi tak všechny příležitosti, kdy stojí za to pro high-level postavu někam jít osobně. A jsou to dobré důvody (Snad kromě těch partizánů, v tom armády nejsou zdaleka tak špatné, jak se dneska v Americe tvrdí, a mnohem víc než pobíháním v terénu tomu pomůžeš, kromě nějakých těch divinací u sebe v obýváku, diplomacií a udržováním morálky během dlouhých nudných návštěv v první linii), které by se určitě ve hře vyskatovat měly, protože s tou hustou postavu chceš čas od času někam vyrazit a roztřískat něco osobně.
Ale spousta epic level materiálu podle mého nefunguje prostě proto, že ve skutečnosti nic moc epického nenabízejí - je to to samé jako předchozích deset úrovní, jen s vyššími čísly (takže všechno trvá dvakrát tak dlouho), občas OP spelly, a kolikrát i menšíma sázkama, protože zabít někoho, kdo má přístup k True resurrection je dost krátkodobé řešení. Oproti tomu máš hry, kde je tvoje postava číselně vlastně docela loser, ale feeling je úplně někde jinde, protože máš kilometrovou loď schopnou planetárního bombardování, 20k členů posádky a můžeš lidi vyhazovat airlockem, a interaguješ s NPC odpovídající důležitosti.
sirien píše:
Král Havran byl taky hustej až za obzor a stejně si občas udělal nějakej ten výlet, aby si něco pořešil osobně...
...zhruba jednou za 300 let, pokud si ty letopočty pamatuju správně.
sirien píše:
Občas kolem toho sou nějaký hustý storky, třeba taková ta s tim kulatym králem u stolu a tou jeho čarodějkou co stojej proti tomu kouzelníkovi co...
Myslíš takový ty storky, kde za stolem sedí hrozně drsně se tvářící
fighter tak na 6. levelu, u sebe mívá wizarda 8, a kolem svůj fanklub low-level fighterů, co občas vyrazí ven pro použitého náčiní? ...ok, je pravda, že 5e není tak over-the-top jako 3e, takže řekněme lvl 8 fighter a jeho fanklub a lvl 10 wizard...