Prostě je to úplně zoufalé, imho pro gm, který nemá nahráno hafo let, zcela nprd. STyl "tady máto hafo nudných čísel", ty skvělé nápady vás určitě napadnou samy" je přesně to, proč se těmhle pravidlům vyhnu obloukem. Kde je nějaká ta inspirace pro gm? Proč má hodinu luštit stat blok a přemýšlet, jak ten hnůj udělat nějak voňavým?
Teď se dívám na Tarraska v 13th age - a řadu těch problémových situací, na které ti 5e neřekne ani "Búúú", dává třináctka fajn rady. A je tam i ta mechanika na boření budov -a samozřejmě hezčí a lepší:
Leveler: When the escalation die is even, as a move action the
tarrasque can demolish any ordinary structure it can reach,
such as a house, castle wall, temple, or ship. The beast
automatically reduces the structure to rubble, rendering it
useless. Each creature on top of or within the structure is
subject to a collapse attack.
Collapse +18 vs. PD (each creature in/on the structure)—90
damage, and the target is stuck and takes 20 ongoing damage
(hard save ends both, 16+)