Log 1=0 píše:
A ne, současný stav není dobrý. Právě proto, že zjevně míjí jakékoli optima.
To ale není přeci nutně nevýhoda. Pakliže je optimum kteréhokoli jednoho prvku silně nevýhodné pro ostatní, tak zvolení pozice, která sice není optimální pro žádné, ale je snesitelná pro všechny, je validní strategií designu.
Neříkám, že je to zrovna potřeba u dvou zbraní v DnD, jen ta teze, kterou jsi to posložil, mi nesedí.
Kdysi u ADND boj dvěma zbraněmi nebyl rozhodně realistický, nebyl ani epický. Dal postavám nějakou možnost, která ale, vzhledem k jednoduchosti bojového systému, nebyla nijak složitá a nebyla to jasná volba.
Čím složitější je bojový systém, tím se hůř zavedení takovéhoto prvku balancuje. Srovnávat další útok (s různými omezeními), se zvýšeným zraněním u běžného útoku, nebo změnou běžného útoku (například o tu výhodu), je fakt těžké a strašně subjektivní.
třeba sirien tu nadhodí pár věcí, které mu připadají třeba "jasně, tohle by přeci snadno šlo" ... ale ty dohlédnout všechny důsledky, jak je vidět, je na dlouhý lokte.
Já tedy v případě boje v DnD na realističnosti už tolik nelpím, protože na to ten systém není dělaný. Je to prostě hra a zrovna boj je v ní ta herně-deskovková část velmi silně. Snaha o zvýšení realističnosti bez kompletního předělání, je podle mě zbytečná.
Důraz bych tedy dával na hratelnost a vyváženost v rámci hry. Jinak bych nechal dvě zbraně spíš jako flavor než co jiného.