Tarfill: Já ti nevím, ale ty schopnosti v archetypech mi kolikrát přijdou tak specializované, že mi nepřijde zas tak omezující, že je nemůžeš kombinovat. I coby Thief můžeš provádět zákeřný útok, jen holt nemáš ten ultradrsný zákeřný útok, co Assasin. Kněžské domény ti v podstatě určí, jakí kouzla máš neustále připravená a např. ti naboostují schopnost léčit (Life doména), ale nepotřebuješ Life doménu, abys mohl léčit (vyjímka z tohoto bývají archetypy, které umoňují původně nekouzlícím povoláním sesílat kouzla). Nemluvě o multiclasu a odbornostech, se kterýma se tím dá taky zamíchat. Ta hra po tobě nicméně občas chce, aby sis něco vybral na úkor něčeho jiného, což je na jednu stranu omezující, na druhou stranu to má zas výhodu v tom, že prakticky nikdy nemůžeš skončit s postavou, která by byla konceptem absolutně mimo ten D&Dčkově fantasy svět a vždycky máš ve skupině co dělat.
shari píše:
Kdybys přišel za mnou, tak bych ti asi povolila si na 4./8./atd úrovni vzít feat (tam, kde podle pravidel můžeš), který dělá něco podobného té schopnosti, co chceš z té druhé subclassy.
Existující featy by byly bez prblémů.
Pokud bys byl opravdu hodně přesvědčivý a tebou navrhované řešení by nebylo OP, povolila bych ti upravit stávající feat nebo vyrobit úplně nový. U tohohle řešení je ale problém ten, že kdyby to chtěli všichni, tak není možné uhlídat to, co z toho bude OP.
Nicméně já už nehodlám DMovat nic delšího než one-shot, protože právě tyhle úpravy nezvládám, takže tohle ber spíš jako brainstorm-návrh, se kterým bys mohl jít za svým DMem.
To je taky řešení, kdyby někdo fakt chtěl. Ale jinak bych se nenechal vydírat, tvoje hra, tvoje pravidla. Klidně můžeš říct, že žádné archetypy se vůbec vybírat nebudou a každý má automaticky ten základní. Nebo že se hraje jen podle Basic rules, když na to přijde.