krytah: Kouzla z Xanathara mě přesvědčila, že DnD hrát nechci. Ve světě, kde je možné stavět magické hrady s magicky neustále zásobenou spižírnou za 26.000 zlatých (s tím, že zlaťák je cena za nuzné ubytování v hostinci) nemá cenu přemýšlet o jakékoliv ekonomice. Podotýkám, že cenu stačí donést na místo v podobě 52 diamantů, žádné kamenolomy a dopravování trámů a kvárdů není potřeba řešit. A stačí k tomu jeden mocný kouzelník, který sice může být drahý, ale je jen jeden, nikoliv stovka řemeslníků. Hrad vystačí k tomu, aby zásoboval jídlem mnoho vesnic (…a v její spižírně se nachází dost jídla k tomu, aby se každý večer pořádala hostina o devíti chodech pro až 100 lidí.)
Asi jediná slabina je možnost zničit hrad hodně vysokým rozptyl kouzla (ale nejsem si tím jist, jestli trvalý hrad je už prostě kamenný, nebo stále kouzelný), ale vzhledem k tomu, že zemětřesení by na pravý hrad fungovalo podobně, tak to není tak extrémní nedostatek.
Nemluvě o tom, že jakékoliv vojenské taktické plánování nemá moc cenu ve světě, kde může vyrůst pevnost ze dne na den za pětistovku. sice tam je nutné mít kouzelníka schopného sesílat kouzla 8. úrovně, ale když se bavíme o válce království, tak takoví asi k dispozici budou.
Kosťa píše:
až na to že zhoj zranění je zaklínání :-D, tejně jako léčivé slovo a jejich hromadné varianty. Pouze kouzla která křísí mrtvé jsou nekromancie.
Aha, mea culpa. Pořád žiju v 3.5e a tam veškeré léčení byla nekromancie. Na druhou stranu tím tahle škola dost ztratila na důležitosti, ne?