Aegnor píše:
Huh, asi mám zkušenosti s moc málo munchkinama, tohle mě taky vůbec nenapadlo. Co když je ten instakill možný, i reálně dosažitelný, ale vůbec není jednoduchej na dosažení a ani levnej (v tom smyslu, že do něj budu muset investovat věci, které mi pak můžou chybět později). Je to stále munchkinismus?
V tom stylu hry, o kterem mluvim, ano. Veci doplnis, penize zas ziskas.
Jde o to, ze hrajes stylem "kdyz bude treba, mam ultimatni eso v rukavu" ... mizi s toho napeti, protoze ty "vis".
sirien: a to jsou zas trochu jine situace, nez ktere jsme myslel. jasne, ze dobre, kdyz postava ma moznost resit i tezke ukoly a nemusi se tedy jen drzet pri zdi. To co popisujes ale neni to, co jsem mel na mysli. Tohle jsou regulerni herni situace.
Ale treba pripad, kdy "jdu nekam vyjednavat s NPC, moje pozice neni uplne pevna, herne by to vypadalo napinave, ze jde o kejhak, ale hrac vi, ze ma v kapse neco, co v pripade, kdy se to fakt zvrhne, naprosto zmeni situaci v jeho prospech ... predmet, kouzlo, ..."
Kdyz bude ve hre mozne to, ze muj kouzelnik pujde do hloucku ne moc pratelskych rytiru, povede s nima hovor vyslovene utocnej, s tim vedomim, ze kdyz je nastve, tak hra poskytuje kouzlo X (nebo zbran X, treba kulomet :)), kterym je najednou vsechny skoro s jistotou sejme/uspi/vyradi ... aniz by v takovem pripade byl ve vyznamnem riziku, a i kdyby mu to nevyslo, tak vi, ze ma v zaloze jeste Y, kterym instantne zmizi, aniz ho muzou jakkoli zastavit, tak mne to zabavne neprijde.
jako priklad z Mage (ale neber me uplne doslova, protoze v tomhle systemu jsem zacatecnik :)), kde by sis natriggeroval kouzlo, ktere v pripade, ze by se postave melo cokoli vyznamnejsiho stat, tak ... vrati cas/odlifruje postavu jinam/... tak to mi neni sympaticke, protoze to vadi ke stylu hry, ktery mne neprijde ve skupinove hre zabavny.