Odsud
Kushadru píše:
chceme do kampaně zapojit i jídlo a počítaní šípu ( lost mine jsme hrali bez toho )
Dřív, než budeme řešit nějaký mechanický důsledky a podobně. Proč to chcete zapojit? Co od toho očekáváte? (Nemyslím to jako nějakou povýšenou otázku, jenom si myslím, že je fajn se nad tímhle zamyslet.)
Anyway, k té konkrétní otázce:
Kushadru píše:
jídlo mám obavy že pár členů bude zneužívat ( teda jestli to dobře chápu podle toho jak je v to PHB ) jestliže zásoby na 1den váží 2 lb (PHB str 150) a postava potřebuje 1 lb (PHB 185) na den aby nehladověla ( 1/2 lb se bere jako půl dne bez jídla) tak to znamená že 2 lb které jsou v zásobách se bere porce jídla aby postava byla "well fed" ? jestli to dobře chápu teda … příjde mi jako blbost aby 1 lb vážilo jidlo a 1 lb obal … jestli je to tak jak to chápu tak má otázka je jak hráče tak nějak nakopnout k tomu aby dodržovali 2lb porce na den protože par hráčů ve skupině budu určitě jist jen 1lb ( takže zasoby na jeden den vydží 2 dny ) aby ušetřili apod myslíte že když zavedu že ti co budou "well fed" dostanou jednu inspirační kostku jako odměnu za to ? napadla mě 1k6 ale nevím jestli je to moc nebo naopak málo
Takže, potenciální problém je "Bojím se, že postavy budou jíst polovinu toho, co by měla být várka jídla na celý den"?
"Řešení", co mně napadá jako takové první:
Tuhle jejich volbu zapracovat do popisů - jedou několik dní na tomhle režimu, tak pomalu začínají utahovat opasky, cítí, že prostě nejí tak moc, aby se pořádně najedli. Ne žádný mechanický postih, jenom prostě popisovat, jak se na ně jejich volba projevuje. Úplně ideální by byla situace, kdy část šetří a část jí normálně. Ten rozdíl se pak snadno vypíchne a třeba sami změní názor bez toho, abys musel jakkoliv sahat do pravidel.