Jestli většina, nevím ... u mě by tedy hráči hodně křičeli, kdyby protivníkovi ne úplně snadným kouzlem "sebrali zbraň", a ten, kdo pro ni jde, dostal mimo pravidla kopanec do zubů ...
neříkám, že to nemůže být cool scéna, když to skupině vyhovuje.
Moje zkušenost s 5E není velká, ale napříč edicemi od oDnD se mi prostě neosvědčilo jít po "logice věci" ... DnD hry, narozdíl od Fate a mnoha dalších, nejsou na logiku věci stavěné.
Jo, když se konkrétní skupina dohodne, jaké mantinely si posune kam, a všichni jsou s tím spokojeni, tak to neškodí.
Vem si třeba, že sis udělal disramovací build (nebo jakýkoli jiný velmi specializovaný build), protože ti to přijde cool (jestli to je, nebo není cool neřešme, to je jedno) a pravidla to umožňují. A pak do toho DM zapojí "logiku věci", která ti to rozbije.
sirien píše:
Máš situaci, použiješ pravidla k jejímu vyřešení.
otvíráš tím konzervu s červy ... když dovolíš mimo pravidla zareagovat opportunity attackem na to, že k tobě někdo přijde a sbírá zbraň ze země ... kdy všude ho ještě pak povolíš? A bude to jen útok? proč nepovolit jiné opportunity akce, třeba kouzlo? Atd.
Jako jo, jak jsem psal, když se skupina dohodne a upraví si pravidla a přináší jim to lepší zážitek, není to obecně na škodu.
Třeba v diskusích se Šamanem u Fate jsi byl k některým jeho výkladům pravidel striktnější a víc ses proti možným individuálním aplikacím a úpravám ošíval. Přikládám to tomu, že Fate je ti ve své pravidlové podobě bližší a přijde ti lepší než DnD, kde se pravidlové improvizaci bráníš výrazně méně.
Proč jsem vůbec na začátku psal: aby se jim trochu "dala nálepka" k tvému řešení, že "pozor, není striktně podle pravidel", kdyby to četl nějaký nováček a byl by z toho zmatený. Jinak se o samotné řešení nepřu.