Já... nevidim problém v tom jít a říct "hey, Dm, I want this." Nebo česky, na tom už nesejde. Jsou to přece jenom pravidla.
Je fakt, že problém TotM je v tom, že každej se na scénu dívá z různého úhlu (pokud rovnou nesledují stejnou šou v různých divadlech). Je fakt že před každým kouzelných "roll initiative" bych měl aspoň nastínit kdo kde je, co je tam za překážky a tak. Na DRUHOU stranu ale vždycky byla největší hlína, když si tohle zařídili hráči sami.
<Flashback>
Hrála se 4E a holky, jejichž postavy byly zatím na sidequestu, dostaly za úkol hrát NPCčka co nalákají družinu do pasti (charnel house <3). A protože 4E, měly taky stvořit mapu. Z tej se vyklubaly 4 (!) slepený čtvrtky A3 (!!!!!) a na nich obří hřbitov plnej pastí... Tak družina jako koukala že "duh, máte tu ty pasti nakreslený, jasně že se jim vyhnem." No, zapomněli na forced movement. A na to, že holky si periodicky během celýho souboje domejšlely kde je ještě past, hrob plnej skeletonů atd...
Pár sezení poté jsem dal hráčům grid, fixy, a řekl jim "nakreslete si, kde chcete bojovat." Zas to byl docela overkill, ale strašně si to užili.
</Flashback>
Pointa je, že to není jen svět DM a nemusíte se ptát na každou volovinu. Pokud není úplně mimo (funkční atomovka uprostřed lesa... ikdyž...), tak nevidím důvod, proč by si i hráč nemohl trochu tweaknout svět.