Merlin píše:
byl bych, jak říkáte debil, kdybych neřekl hráčům, že drak je nad nimi. O tomhle snad nemluvíme.
Tohle se stane strašně snadno, není v lidských silách popsat každou situaci tak přesně, aby z jejího popisu vždycky všichni hráči vydedukovali přesně to samé, co měl Vypravěč namysli. A dokud jako Vypravěč nevíš, o co se hráč vlastně chce pokusit, tak můžeš jen tápat. Ty mu třeba odpovíš, že je farma vzdálená asi tak půl kilometru a pak se bude hráč hrozně divit, že teda z farmy nikdo nepřivolal pomoc, protože podle jeho odhadu na půl kilometru museli draka jasně vidět. Jenže hráč neřekl, o co mu jde, a ty jsi mu odpověděl v domnění, že na tu farmu chce doběhnout a před drakem se schovat. A bum, nedorozumění je na světě (není to moc dobrý příklad, ale tyhle věci se opravdu celkem často stávají).
Vyjasnit si záměr je fakt důležitě a vyjasnit si, jak postava odhaduje své šance, taky. Přitom "nevíš" je regulérní odpověď - tedy klidně můžeš nechat odhad na hráči, ale hráč by měl vědět, že jeho postava fakt hádá a strašně tím riskuje. Předejdeš tím herní situaci, že hráč si na základě tvého popisu myslí, že to je jasné a bezpečné a ty mu najednou řekneš, že je v pěkné kaši. A přitom to není tím, že by postava něco špatně odhadla, ale tím, že hráč z tvého popisu pochopil něco jinak, než jsi to myslel. A může to být klidně i čistě technický problém - postava by prostě draka nad hlavou nepřehlédla, zatímco hráč to může snadno přeslechnout, zvlášť když se baví víc lidí přes sebe.