Maelik: v první řadě díky za článek, i za nastartování téhle diskuze... takhle jednoduchou a přitom elegantní věc by sirien bez toho základu, cos sepsal, plodil těžce :)
Aegnor píše:
Siriene, nechceš ten příspěvek #49 se svým praktickým příkladem principů scénáristiky nějak odkázat i přímo v těch úvodních článcích? Po přečtení mi přijde, že je to přesně ta věc, která mi chyběla k tomu, abych ty tři první články dokázal poskládat dohromady. Víš jak, máš šrouby, válce, hadičky ... ale jak z toho poskládat funkční motor? :-)
Souhlasím. Tohle je fakt dobrý náčrt dobrodružství, imo mnohem lepší, než to co tam máš. Hezká ukázka toho, jak když se člověk snaží, tak obvykle vypotí něco překomplikovaného, zatímco když občas jen tak něco vypálí jen tak narchychlo z fleku něco fakt dobrého (trochu se v tom poznávám).
Píše:
Nelíbí se mi ty hody na únavu. Pokud to má být i trochu lekce o systému, tak mi to přijde jako moc velký hack.
Tak o implementaci by se dalo polemizovat, ale podle mě je právě fajn, když autoři do dobrodružství dávájí i něco svého kreativního použití systému, namísto aby jeli všechno striktně as written. Pro hráče je to zajímavá změna a pro GMa inspirace, co všechno se dá s pravidly dělat.
sirien píše:
Jinak sem si to teda konečně přečet a jako... Colville je prostě sám vykopávka, co na to říct...
On se Colville tváří jako velkej oldchooler, ale mnohé jeho postupy jsou slepé uličky z přelomu 80s/90s. Viz. ty počty skřetů - když vytáhneš starý moduly a dokonce i campaign settingy, tak tam ty pevný počty téměř vždycky máš (občas je to dovedený do extrému typu "tohle NPC má pod sebou 2000 lvl 1 fighterů v leather armoru...")