Kushadru píše:
jen mě trošku zajímá jako DM jak řešíte když družina bere šupiny z draka
Popravdě, tuhle situaci jsem jako GM nikdy neřešil. Každopádně by hodně záleželo na tom, jestli se jede oneshot, nebo dlouhodobější hraní, kde se dá dobře roleplayovat a nejde jen o suchá čísla - SO XY - vydělal jsi xy šupin a za SO XYZ se Ti podařilo vydělat xyz peněz.
Pokud by moje družina skolila draka a chtěla si dát tu práci se zpracováním a prodejí šupin, rozhodně bych nebyl proti.
Samotné pitvání bych určil asi jednoduchým vzestupným SO na obratnost (nejspíš přežití) v závislosti na tom, jestli je drak mladý či starý a rozhodně bych to nepočítal na šupiny, ale třeba na sáhy čtvereční, podobně jako kvalitní plátno pro krejčovou. Pak by také záleželo, jestli by družina potřebovala vyrobit něco většího (např. zbroj) nebo menšího (náhrdelník, náušnice apod) a podle toho bych určil cenu odhadem x násobně více oproti nějakému ekvivalentu.
Hodně by šlo o to, jaký je to svět:
- draci létají poměrně běžně (v každé větší oblasti je jinak zbarvený a za život jich postavy mohou vidět hned několik). V tomto případě by si tolik nevydělaly a zpracování a prodej by nebyl nějak velký problém, protože by s tím mělo zkušenosti i více řemeslníků.
- Ale ve světě, kde za život uvidíte stěží jednoho draka a někdo ho zabije, tak to bude pozdvižení pro kilometry daleko. Jakmile by postavy jen jednou ukázaly šupinu a prozradily by, že dračí mrtvola leží nedaleko, hned by se o ně začaly zajímat různé pochybné existence. Šupiny by chtěli lidé ukrást pro sebe, hrdinství postav by si někdo ukradl pro sebe a vydával se za drakobijce jménem svým, podsvětí by se o postavy začalo zajímat (v dobrém i ve špatném), k mrtvole draka by se sjely další rádoby dobrodruzi, kteří by si chtěli nakapsovat apod. Jakmile by se smrt draka rozkřikla a rozvířily se různé teorie o tom kdo ho zabil a jak, postavám by logicky začalo věřit méně a méně lidí. Navíc, ne v každém městě by byla možnost šupiny prodat za dobré peníze (ne každý by je dokázal zpracovat), takže postavy by stejně musely urazit delší cestu, než by se jich zbavily.
V konečném důsledku by tedy doba "po ulovení draka" mohla znamenat další menší dobrodružství, v závislosti na tom, jak moc četní ve světě draci jsou a dalo by se s tím opravdu vyhrát, pokud by hráči chtěli.
Co se týče zbrojí, nezapomeň na štít. Takový štít potažený dračími šupinami bude taky cool a může pomoci v záchranných hodech apod. Jinak můj válečník, když byl součástí skupinky, která draka sundala, tak se zajímal hlavně o zuby. Takovej náhrdelník z dračích zubů je třeba pro mě víc cool, než nějaká zbroj... ;-)