Tak zase troska do mlyna: Nelibi se mi ten přechod na číselný systém (nevím jak to jinak popsat). Kdysi někdo z TSR vyrobil předmět k němu skoro A4-ku popisu a historie a teprve na konci malým písmem, co že to vlastně umí. Dneksa je nasmoleno tolik věcí, už vím - Diablo systém -, tak že dal +1 do toho a +2 do toho a nějaký název, myslím, že jakákoliv magická zbraň je unikát a má vesměs své jméno, případně historii, nebo pojmenování podle něčeho jiného...
Sice se nezajímám o čtvrtou edici, ale rád kecám :-), takže psionika v druhé edici je nádherná, když hrajem Dark Sun je to parádička.
Materiální složky kouzel v druhé edici jsou taky, ale prostě to málokdo používá. Je to trošku paradox, když nekromancer dělá nějaké psí kusy, tak má pokaždé pentagram, sypaný pískem, k tomu svíce a podobně (což jsou už materiální složky), ale jiný mág nepotřebuje nic?? Materiální složky slouží jako ohnisko kouzla, mág se díky tomu "zaměří" na to co potřebuje... Mno vysvětlovat to je na mě moc:-) ale krásně je to popsané v Tome of Magic, myslím...
A když mrknete na Wizard's Spell Compendium (tsr02165) najdete ty složky i tam, u každého popisu kouzla téměř na konci.
Plátovka pro mága? Pro multiclass snad ještě jo, ale normální mág je omezen pohybem, právě díky těm materiálním složkám... zkuste v plátovce sypat na zem složitý obrazec, nebo dělat jiné psí kusy...
Ale ono to jepořád stejné, závisí na DMku a hráčích co se líbí jim, já měl v partě mága co pořád něco vyhazovl do vzduchu (a nikdo raději nezjištoval co to v tu chvíli je:) a kněze, který při kouzlení povinně hleděl k nebi, což ho nakonec stálo dýku do žeber:)
2E je prostě nádherná, Ó jak já ji mám rád...
(delši chvalozpěv mě fakt teďka nenapadl:-)