Dík. Hm. Můj hlavní dojem z té recenze je "je to přeplácaná směs všeho bez jednotného stylu, tématu nebo designové rozvahy" (peti! subclassy, featy...) a protože autoři sami cítili že to přehnali tak radši plácli "volitelné" na celou knížku.
Jakože ani Mordekain nebyl žádnej zázrak, ale člověk tak pořád cítil nějaké jednotící téma a motiv a snadnou udělat z toho game artefact. Podobně u Xanathara který je o dost víc pravidlovej, ale člověk tak nějak pořád cítí téma knížky. Tasha ve mě tvoří dojem hlavní snahy dát tam cokoliv pro kohokoliv aby si to hlavně všichni koupili.
Jakože: featy, subclassy, hádanky, náhodná tabulka hororu, kouzla, mišmaš ras... Hups, může to bejt overkill a něco se nemusí líbit, plácneme tam "volitelné" a to i když všechny 5e příručky mimo prvních tři byly vždy brány jako volitelné (mnoho důvěry ve vlastní produkt) a ups, on to je bordel bez stylu, co s tím? Eh, dáme do názvu "kotel všeho", tím tohle odmávnem.
EDIT: Btw docela ironie když se rozvolnění ras obhajuje tím že je zajímavé hrát postavy co jdou proti stereotypu. Ano je - ale právě protože jdou proti stereotypu i na úkor toho že ten stereotyp je nějak vystižený. Když může mít goblin stejnou inteligenci jako kdokoliv jinej, tak najednou ta postava goblina kouzelníka už tak zajímavá není, že.