EDIT: ty bláho, co blázníte?? koukám, že než to pošlu, přibude tu stránka.. bohajeho :)) no tak to du číst, kam ste mezitim utekli
=====
ok, tak si to přehrajeme, jak třeba může fungovat ona "divná a nelogická schopnost, která dokazuje jak blbý je dnd systém":
Grupa hrdinů se vydala na klasickou výpravu do klasické jeskyně zabít klasického draka. Jsou tři, válečník Triton, mohutný hrdý muž oděný v oceli, s velkým mečem a ještě větším štítem, kouzelník Brix, vychrtlý starší muž v modročerném hávu s magickou holí a zloděj Havranpírko, mladý kluk s rychlýma nohama, hbitými prsty a bystrýma očima.Zatímco si Brix vzadu mumlá nějaká zaříkadla, triton sebevědomě vstoupí do vchodu do jeskyně a zahřmí: "Vylez, stvůro! Já Triton Rozsekávač tě vyzývám, jménem občanů města Dušebol, na souboj na život a na smrt za všechny ty nevinné panny a děti, které jsi uchvátil a sežral!" Havranpírko mezitím potichoučku proklouzne kolem něj hlouběji do jeskyně a dobře si ji prohlíží. Chvilku je ticho, potom za řinčení plechu Triton postoupí ještě dál do jeskyně. Někde v temnotě zašramotí kámen. Havran pírko spatří temný obrys dračí hlavy, do tmy zazáří jeho oči. Když uvidí rudý přísvit jeho otevírající se tlamy, pochopí, že drak nehodlá ztrácet čas jalovými řečmi a jediným bleskovým skokem se vrhá za velký balvan, kterého si prve všiml. Vzápětí na to ústí celé jeskyně zahalí kouř a plameny, které drak vychrlil.Tritonova zbroj je celá ožehlá a pokroucená, on sám se šokem a bolestí sotva drží na nohou. Ze skály kolem něj a z podlahy se kouří, i ten balvan je pěkně očazenej. Havranpírko za ním se odkašle dým a pak sykne, když se při zvedání opře o rozpálený kámen. On sám je, světe div se, zcela nezraněn...Je to vážně tak nelogický, Dalcore? Je to samo jedna z mnoha situací a samozřejmě ano, najdou se momenty, kdy je tahle schopnost nelogická. Nicméně všechny tyhle opravdu výjimečné situace se dají řešit popisem anebo zásahem DMa, který je tam ostatně právě od toho.. pravidla mají řešit situace běžné a to pokud možno tak, aby hra byla hladká a nevznikaly dohady a hádky, které hru zabíjí spolehlivěji než co jiného. Hráli jsme ADD několik let a troufám si říct, že jsme ho taky znali velmi dobře. Přesto jsme se pořád dohadovali a nakonec si ho upravili tak, že se to, jak jsme potom zjistili, v mnoha aspektech Dnd podobalo.
Abych ale nebyl zbytečně útočný :), tak ještě dodám, že Dnd je patrně líp šitý mě/naší skupině na míru; asi se shodnem, že jsou tam souboje svižnější a hrdinové namachrovanější. Nejspíš i proto se nám líbí víc ;)