Nevim, ani nevim jeslti to mohu objektivne posoudit. Ale mylsim si, ze nez tohle, tak je to spise zvedavost v cem je tahle hra jina a jake jine veci do hry to prinese. A nebo touha obohatit se o co nejvice ruznych myslenek. Je to trochu jako byt treba milovnikem filmu. Sledovat jeden zasadni film za druhym, hledat v nem ty hodnoty nechavat se jimi obohatit. Ja nevim jak vy, ale me myslenka, ze se vedome nechavam ochudit o spoustu zajimavych veci zneklidnuje. A krom toho u her, me zkusenosti rikaji, ze nektere hry opravdu meni pohled na hru, ukazuji nove veci a prinaseji zcela jine zkusenosti. O tohle mi urcite hodne jde. Odfixovat se od urciteho pohledu na vec, nebo stereotypu a hledat nove pohledy.
Co se tyce dlouhych pribehu, otazka je, co je to dlouhy pribeh? Ale je mozne ,ze nekoho bavi delsi pribehy a nekoho kratsi. Ale mylsim si, ze ja konkretne bych dokoazal hrat dlouhy pribeh v jednom systemu (pokud by to byl z pocatku novy system, asi by ta pravdepodobnost byla vetsi), ale zaroven by ten pribeh musel byt opravdu hodne kvalitni. Kratke pribehy maji tu vyhoidu, ze mohou byt dramaticky hodne nahustene a kvalitni a zaroven vas dane tema nevycerpa driv nez to skonci. Proto podle me dlouhy pribeh muze daleko lepe nenaplnit me ocekavani nez kratky. Ale jak rikam, pokud by vydrzel mit vysokou uroven, tak bych ho klidne hral. Ale zaroven si mylsim, ze bych paralelne stale zkousel nove systemy. Je potreba si uvedomit, ze mnody jdu do hry s tim, ze neni uplne jiste, jak dlouha bude. Treba Burning Empires, ktery je jedna z her, ktere momentalne hraji, bude podle me pomerne dlouhy pribeh. Tedy pokud se dohraje (coz nikdo nikdy nemuze 100% zarucit), tak takovych 20 sezeni asi ano, mozna i vice, to bude dost zaleze na samotnem prubehu, protoze jak nekteri z vas mozna vedi. Hra obsahuje mechanismy, ktere ovlivnuji delku kampane podle toho, jak hrajete.